اصول پیاده روی صحیح

 

8نکته برای شروع حرکت:

1*با یک میزان متناسب و نسبتا کوتاه پیاده روی را شروع کنید.برای مثال 15تا20دقیقه با سرعت متوسط راه بروید.

2*پیاده روی شما باید شامل سه بخش باشد:گرم کردن،طی کردن مسافت مورد نظر،سرد کردن بدن

3*برای گرم کردن،5دقیقه ی اول را با سرعت کم در حدود نصف سرعت عادی خودتان راه بروید.سپس مکث کنید و مقداری حرکات کششی انجام دهید.تمرکز حرکاتتان روی مچ پا،ران ها و پشت ساق پا باشد.این کار موجب نرمی و انعطاف پذیری ماهیچه هایتان می شود.اما توجه کنید که این کار تنها در صورتی مفید است که بدنتان را گرم کرده باشید.

4*پس از حرکات کششی،با سرعت عادی شروع به راه رفتن کنید.سرعت و مسافت پیاده روی باید متناسب با سن باشد.

5*شانه های خود را عقب نگه دارید.عضلات خود را آزاد کنید.نگذارید دست هایتان آزادانه در کنارتان تکان بخورند.

6*قدم های خود را به صورت پاشنه پنجه بردارید.کف پا را به زمین نکوبید.

7*گام های منظم بردارید تا سرعت تان یک نواخت باشد.

8*در پنج دقیقه ی آخر پیاده روی،به تدریج گام هایتان را کوتاه و سرعت تان را کم کنید تا به سرعت اولیه زمان گرم کردن برسید.پیاده روی خود را با انجام تعدادی حرکت کششی تمام کنید.این کار ماهیچه هارا از انقباض خارج کرده و ضربان قلب را به حالت طبیعی بر می گرداند.

5نکته برای انتخاب سرعت مناسب:

1*به تدریج به زمان پیاده روی خوداضافه کنید.برای مثال،در طول یک هفته،پنج دقیقه به زمان آن بیفزایید.

2*هنگامیکه زمان پیاده روی شما به30دقیقه یا بیشتر رسید،سعی کنید مسافت حرکت خود را در همین چارچوب زمانی افزایش دهید.

3*برای بدست آوردن بهترین نتیجه حداقل 4مرتبه در هفته و هر بار به مدت 20دقیقه یا بیشتر پیاده روی کنید.

4*حرکات کششی را هرگز حذف نکنید.

5*از هر فرصتی برای بیشتر راه رفتن استفاه کنید.

/ 2 نظر / 12 بازدید

یاشا

مهرداد

خوب بود من واسه تحقیق ورزشم ازش استفاده کردم کاش 2تا عکسم داشت